.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست سازمان صمت مازندران:
۶۰ درصد متصدیان صنفی مازندران فاقد کارت هوشمند تزریق واکسن هستند
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۶۰ درصد از مجموع کارکنان و متصدیان واحدهای صنفی در استان مازندران فاقد کارت هوشمند تزریق دُزهای تکمیلی واکسن کرونا هستند.
۶۰ درصد متصدیان صنفی مازندران فاقد کارت هوشمند تزریق واکسن هستند

به گزارش شمال نیوز، محمدحسن صبوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داشتن کارت هوشمند تزریق واکسن کرونا برای متصدیان واحدهای صنفی و کسبه در بازار عرضه و تقاضای استان همزمان با افزایش شیوع بیماری های واگیر، از روز پنجشنبه اول دی ماه اجباری شد اما بازرسی های میدانی بازرسان حاکی از آن است که تاکنون ۴۰ درصد این متصدیان به اجرای این طرح تمکین کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: براساس آخرین مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تمامی متصدیان واحدهای صنفی در مازندران باید کارت هوشمند واکسیناسیون کرونا را با جانمایی مناسب از جمله نصب بر روی شیشه‌ فروشگاه‌ در معرض دید قرار دهند.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این‌که، همزمان با اجباری شدن کارت هوشمند واکسن کرونا برای اصناف، بازرسی‌ها از بازار عرضه و تقاضا با هدف رصد و نظارت‌های بهداشتی تشدید شده است، ادامه داد: براساس آخرین آمار حدود ۶۰۰ بازرس در قالب بسیج اصناف و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بر حُسن اجرای این طرح نظارت در حال نظارت هستند.

 

صبوری گفت: در صورتی که متصدیان واحدهای صنفی در زمان بازرسی‌ها نسبت به ارائه کارت هوشمند تزرق واکسن خود بی‌تفاوت باشند، در مرحله اول تذکر کتبی دریافت خواهند کرد، اما در مرحله دوم رصدهای میدانی در صورت نقض دوباره قوانین، واحد صنفی جریمه نقدی یا پلمب می‌شود.

 

وی با بیان این که، وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی مازندران به هیچ عنوان رضایت بخش نیست، خاطر نشان کرد : از مجموع ۴۳۰ بازرسی بهداشتی که در یک هفته اخیر از برخی اصناف مازندران انجام شد، حدود ۹۰ درصد از متصدیان این فروشگاه‌ها، نسبت به استفاده از ماسک و یا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بی تفاوت بودند.

 

صبوذی با بیان این‌که، اگر وضعیت نامطلوب رعایت نکات بهداشتی در واحدهای صنفی ادامه یابد در آینده نزدیک مازندران موج جدید شیوع کرونا ویروس را تجربه خواهد کرد، گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ کرونایی گذشته، اتخاذ تدابیر لازم از سوی کسبه‌های در افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که در یک هفته گذشته تزریق دُزهای تکمیلی واکسن کرونا در بین متصدیان اصناف استان از شتاب مطلوبی برخوردار بوده است، اظهار داشت: در روز ‌اول مهرماه سال جاری از مجموع ۴۲۰ هزار نفری که به عنوان متصدی و شاغل اصناف در استان شناخته می‌شوند، ۶۰ درصدشان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده بودند که این رقم در روز شنبه سوم دی ماه امسال به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 

صبوری با اعلام این که تاکنون ۹۰ درصد از جامعه هدف در حوزه اصناف مازندران دُز دوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اجباری شدن کارت هوشمند واکسیناسیون، تزریق دُزهای تکمیلی در حوزه صنفی مازندران افزایش چشمگیری یابد.

 

در استان مازندران حدود ۳۵۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.